8 powodów dla których warto trenować interwały

8 powodów dla których warto trenować interwały

Jeśli miałaś okazję przeczytać poprzedni wpis o tym, jak sprytnie trenować smukłe ciało na przykładzie biegania, to pewnie rozumiesz już na czym polega fenomen biegania interwałowego i jesteś świadoma, że to naprzemienne bieganie na wysokiej i niskiej intensywności potrafi dać w kość. Dlaczego? Właśnie dlatego, że biegasz raz bardzo szybko (na granicy komfortu), a raz wolno (trucht) i to jest klucz.

Jednak czy wiesz, że trening interwałowy to nie tylko bieganie. Tak to prawda! Niesie za sobą mnóstwo pozytywnych skutków. Jakich? Przeczytaj ten wpis, a poznasz 8 powodów, dla których warto trenować interwały.

Ready? Steady? Go!

bieganie i interwały

Powód nr #1: Nie wymaga dużo czasu

Trening interwałowy w znacznie krótszym czasie (nawet o 40-60%) pozwala uzyskać efekty, które otrzymasz podczas jednostajnego treningu. Dzięki interwałom szybciej spalisz nie tylko tkankę tłuszczową, ale również poprawisz wydolność organizmu. Taki trening to idealne rozwiązanie dla zabieganych!

Spalanie kalorii po treningu interwałowym trwa nawet 72h!

 

Powód nr #2: Różnorodność treningów

Trening interwałowy możesz wykonać nie tylko podczas biegania (choć jak pewnie zauważyłaś ja głównie o tym mówię), może być to również jazda na rowerze, skakanie na skakance, pływanie, orbitrek, a także dowolne ćwiczenia np. z pompkami czy przysiadami. Podczas takich treningów podobnie jak podczas biegania wykonujesz maksymalną ilość powtórzeń danego ćwiczenia (na granicy komfortu), a następnie odpoczywasz. Potem kolej na drugą serię powtórzeń. Po każdej rundzie odpoczywasz dłużej.

interwały lat treningowy

 

Powód nr #3: Ciało uwielbia interwały!

Trening interwałowy to aktywność, która powoduje przyspieszoną pracę serca i krążenia krwi w organizmie. Nie będzie więc tajemnicą, że dobrze wpływa na serce, ale poprawia też pamięć i funkcje poznawcze mózgu. Na dodatek interwałami zwiększysz wydolność i możliwości regeneracyjne całego organizmu.


Może zainteresuje Cię też temat: Alkohol i trening. 5 powodów dla których nie warto łączyć ich ze sobą.

 

Powód nr #4: Dobry dla początkujących i nie tylko!

Jeśli dopiero zaczynasz i obawiasz się, że interwały nie są dla Ciebie, to śpieszę Ci donieść, że bez względu na to czy jesteś początkująca, czy trenujesz już wiele lat, trening interwałowy będzie świetnym rozwiązaniem. Czas trwania intensywnej aktywności możesz dostosowywać do swoich możliwości i z czasem wydłużać treningi!

plan treningowy Interwały

 

Powód nr #5: Spalasz tłuszcz!

Klasyczne treningi kardio mają niewielki wpływ na ilość spalanego tłuszczu w ciele. Dodam, że tłuszcz spala się po aktywności fizycznej, jeśli towarzyszy mu odpowiednia dieta, bo bez tego efekty mogą być różne i niekoniecznie takie, jak sobie to wymarzyłaś. Trening interwałowy to prawdziwa petarda jeśli chodzi o pozbywanie się tkanki tłuszczowej. Dodatkowo ogranicza spadek masy mięśniowej. Czy wiesz, że podczas jednej sesji treningowej możesz spalić nawet 800 kcal!?

Przeczytaj też: 11 największych błędów biegaczy. Czy Ty też je popełniasz?

 

Powód nr #6: Wyszczuplenie brzucha

Trening interwały to jeden z najskuteczniejszych treningów zmniejszający obwód pasa! Serio! Sprawdzono, że trenując interwały uwalniane są do organizmu hormony, które pomagają spalić tkankę tłuszczową brzuszną! Czyli tą, która znajduje się nie tylko na brzuchu, ale również tą niebezpieczną znajdującą się wewnątrz organizmu. Pamiętaj spalanie kalorii po treningu interwałowym trwa nawet 72h!

 

Powód nr #7: Wzrost motywacji

Czy wiesz, że treningi interwałowe oceniono jako łatwiejsze niż treningi klasyczne? W „European Journal of Sports Medicine” możemy znaleźć wzmiankę, że osoby z nadmiarem kilogramów uznały treningi interwały jako motywujące i satysfakcjonujące. Natomiast w badaniach opisanych w „PLoS One” uczestnicy którzy trenowali interwały przez 6 tygodni z czasem lubili je coraz bardziej, natomiast u grupy trenującej trening kardio motywacja i zadowolenie malało z każdym tygodniem! Motywujące prawda?

Zobacz też: Jak odwodnienie wpływa na Twój organizm.

Powód nr #8: Mało przeciwwskazań

O ile nie masz poważnych chorób układu krążenia, możesz bez problemu zacząć trenować interwały! Badania pokazują, że jest to trening, który można zastosować zarówno u dzieci (już do 5 roku życia), jak i u osób po 60 roku życia. Można go wykonać z praktycznie każdą aktywnością fizyczną. Pozostaje nam tylko wybrać taką, będzie odpowiednia dla naszego stanu zdrowia i możliwości.

Podczas jednej sesji treningowej możesz spalić nawet 800 kcal!?

Jak widzisz, treningi interwałowe świetnie wpływają na spalanie tkanki tłuszczowej, pozwalają ujędrnić i wysmuklić sylwetkę. Moim zdaniem są odpowiednie dla praktycznie każdego i są genialną alternatywą dla standardowego treningu kardio, który nie jest w stanie dać takich efektów, jak interwały.
Nie jest tajemnicą, że właśnie te treningi, czyli interwały biegowe, są mi najbliższe! Plany treningowe oparte na interwałach robią furorę wśród moich podopiecznych, które z tygodnia na tydzień chwalą się fantastycznymi wynikami.

Jeśli lubisz biegać, ale dotychczasowe efekty są Twoim zdaniem za słabe w stosunku do tego ile energii wkładasz w trening albo nie lubisz biegać i chciałabyś odczarować niechęć do treningów biegowych – zapraszam Cię na moją platformę kursową. Krok po kroku zaczniesz biegać z satysfakcją i pełną motywacją! Będziesz mogła cieszyć się każdym treningiem, skupisz się na ćwiczeniach, a piękne ciało stanie się efektem ubocznym Twojego treningu:)

Nie wierzysz? Napisz do mnie! Wpadnij na mój fanpage, wskocz do grupy i przekonaj się sama!

Trenujesz interwały? Daj znać, jaki Ci idzie!

Ten post ma jeden komentarz

Dodaj komentarz